Aftermovie
In de video zie je het verloop van deze finale (level 4 in de Drone Cup).
Wat hebben we geleerd van deze pilot?
Het enthousiasme van de leerlingen voor het onderwerp was groot en er werd tijdens het spelconcept in elk level (erg) goed meegedaan door de groep 8 leerlingen. Drones bieden als thema een hele mooie ingang om het met deze doelgroep over technologie en de toekomst te hebben. Leerlingen gaven gemiddeld een 8,9 als cijfer voor de Drone Cup als spelconcept.
Een aantal verbeterpunten om mee te nemen:
Al met al kijken we terug op een geslaagde pilot, die wordt vervolgd met nieuwe Drone Cups door heel Nederland en het eerste NK Drone Racing voor basisscholen, dat eind juni gehouden zal worden in Meppel.
Intrinsieke motivatie
FutureSkillz heeft samen met de Radboud Universiteit Nijmegen onderzoek gedaan tijdens de Drone Cup. Leerlingen in experimentele en controlegroepen vulden een gestandaardiseerde vragenlijst in over intrinsieke motivatie voor het vak techniek. De resultaten worden op dit moment nog geanalyseerd.
Creatief denken
Ook vulden alle deelnemers twee keer een gestandaardiseerde vragenlijst (TNO, 2015) in over creatief denken. Ook deze resultaten laten nog even op zich wachten.
Publicaties
Er zullen in 2017 en 2018 enkele (wetenschappelijke) publicaties verschijnen naar aanleiding van de Drone Cup pilot PO. FutureSkillz zal je hiervan via de sociale mediakanalen op de hoogte houden.